söndag 25 oktober 2009

Vintertid "Om vi ingen vinter hade skulle våren inte vara så angenäm. Om vi aldrig mötte motgång skulle välståndet inte vara så välkommet"

Nu var det officiellt vintertid! Klockan är tillbakadragen en timma(idioti). Min "kära" granne down under, en halvdöv religiös tant som är jävligt morgonpigg väckte mig och Fredrik i morse. Klockan slog 06.00 när hon drog på P4 så högt att man kunde höra ekosändningen väldigt tydligt. Fick reda på att min klockan var tillbakadragen rätt p.g.a av att jag kunde höra hur nyheterna rapporterade om att "klockan är nu 06.00 och här är ekot". Hon brukar även bidra med lite sköna väckelseord och psalmer vid 10-tiden varje söndagsmorgon när gudtjänstsändningarna drar i gång på p1 eller på Radio Vättervåg.

Denna småtrista söndagsmorgon såg jag på en dokumentär på SVT om skådespelerskan Juliette Binoche. Det var ett nära porträtt om henne, hennes liv och filmer mm. Hon är en bra skådespelerska och verkar vara en mycket intressant människa. Älskar att se på bra dokumentärer (och då menar jag inte dokumentärer som går på kanal 5 och 3, som heter i stil med " "Min man älskar att går runt i blöjor" eller 500 kg klubben, eller "Min bil är min älskarinna")! Kalla mig pretentiös som gillar mest att titta på kanal 1 & 2 ...men de gör ju i särklass bäst TV! Hoppas på en ny Sopranos säsong där snart. En annan serie som de gärna får börja sända från allra första början igen är " Six feet under" . Serien har gått ganska sent nu en tid på TV4 guld men det känns som jag har missat alldeles för mycket av den. "Six feet under", en kopp te och lite popcorn det kittlar dödsskönt i kistan det...hehehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar