fredag 5 mars 2010

Jag är kär i en ängel...


Såg på det nya programmet på kanal 8 i går "Mauro och Plura" . Musik, samtal , vin och mat, fyra av livets goda helt enkelt. I går var Håkan Hellström och Lena PH gäster. Härliga personligheter som verkade gå bra ihop.

Mitt fjortishjärta började åter igen slå hårt för popmatrosen Håkan. Jag älskar verkligen den mannen! Jag får riktiga pirr i magen förälskelse känslor av honom:-) Och visst skulle de kunnat varit en fjortonåring som uttryckt sig så här nu, men jag tror att mitt hjärta kommer klappa för Håkan även när jag är 100 år. Han har en sån underbar personlighet. Han strålar. Han är så vacker, hans musik är så vacker och hans texter är så vackra! Han är redan en legend i klass med de största!Faktiskt!

Ord om Håkan

"Ja, var ska man börja? Det känns lite som att recensera när Jesus gick på vatten - hallucinogent, obeskrivligt och man måste ha varit där för att tro på att det verkligen hände".

( recension Peace and love festivalen sommar 2009, Ungdomar.se )


"Han talar om när livet känns som Bob Dylans ”I threw it all away” och om att till varje pris hålla liv i sina drömmar. Och han sjunger som han aldrig har sjungit om alla de där kärlekarna som sprack men aldrig riktigt dog.

Vi får inte bara lysande låtar, sättet på vilket Håkan syr ihop nummer från olika delar av karriären öppnar nya dörrar in i texterna"(Peace and Love,Håkan Steen, 2009 ).


"Hans tidigare band Broder Daniel har förmågan att dra tonårsnerven ur kroppens innersta och spela på den ångest som för alltid är en del av den tiden.Håkan Hellström rör vid exakt samma nerv, men med den stora skillnaden att han får den att vibrera av hopp och glädje. Två sidor av samma mynt"( Gustavsson, Dalarnas tidningar).


Nähä nu ska jag ut och gå med min syster i det härliga vädret. Vi ska strosa ner till stan. Kanske blir det en del snack om Håkan Hellström med :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar