måndag 9 november 2009

Dagens text ur en av Jonas Gardells böcker:


" En sak är underlig, säger Richard, det finns ju många olika religioner, och alla tror de att världen ska gå under på olika sätt, men världen går ju bara under en gång, så bara en av religionerna har rätt. Så förvånade de andra kommer att bli!
Och tänk om det visar sig att de kristna och muslimerna och buddisterna har fel, och att en liten eskimåstam på Grönland har rätt och Gud är en isbjörn! Så förvånade de andra kommer att bli!( J.Gardell, "Vill gå hem", sid.97).

Författarens anmärkningar
-Har du hört om skeppet lastat med jojoar som förliste?
-Nä?
-Det sjönk etthundratrettiosju gånger"

Slut på citat för denna gång.

BILSKOLLÄRARE- ETT SPECIELLT SLÄKTE

Nu ska jag till bilskolan snart(uppkörningen och teorin närmar sig med stormsteg). Det ska bli intressant att se vad bilskolläraren kör för närmanden denna gång:-) Min bilskollärare i 50-års åldern är nämligen lite knepig(som de flesta bilskollärare verkar vara). Som min systers kompis Mikaela, hennes första möte med en bilskollärare bestod av ungefär dessa ord - "Du ska ställa in ratten på detta vis, sedan ska du ha dina ben mer isär, fast det är klart du kanske inte särar på bena inför främmande män".

Min bilskollärare sitter och stryker sin hand på min axel eller på min hand när jag gör nåt bra(eller när jag inte tänker mig för och han gör det i ren sympati) Han började även en lektionen med att ta bort ett hårstrå från min läpp, jag kände hur mina kinder blev röda och jag kände mig väldigt förnärmad. Visade ingen speciell reaktion utan tryckte på gasen och började lektionen:-) haha. Han har även sagt saker som " Nu åker vi E4 mot Stockholm, men dit hinner vi ju inte till idag, men vi kan ju åka dit en annan gång när vi har lite mer tid) Han säger det snabbt och med ett röstläge som är menat att jag inte ska uppfatta vad han säger känns det som. Förra gången sa han" Bara fantasin stoppar oss nu för vad vi kan göra eller köra". Han får även dampiga utspel på mig hela tiden. En gång tvärnitade han så att bältet nästan gjorde att jag tappade luften, hans reaktion var enligt honom för att få mig mer koncentrard, min reaktion var att jag blev mer rädd. Han säger ibland att han skulle vilja gå in i min hjärna för att kunna förstå hur jag tänker. Då tänker jag vad fan ska det vara bra för???.Jag förstår ju för fan inte min egen hjärna heller många gånger. Min hjärna och hjärta samspelar mycket dåligt ibland!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar