fredag 20 november 2009

EFTER ÅR AV LÄNGTAN-nu kan NI pusta ut.

Det är väldigt mycket man ska hinna med här i livet. Vissa saker är med på listan"saker man man måste göra innan man dör" Saker man måste göra för att få klassas som vuxen, som en välfungerande människa, en lyckad människa....(här är jag en smula ironisk).Att ta körkort är med på denna lista och detta har jag nu äntligen gjort!!!Lyckan är stor men gud vad jag har fått höra tjat och uppmaningar genom åren om att jag ska ta körkort.Det är bra att folk bryr sig men det har ju faktiskt varit mitt egna val att inte ta det fören nu.

Dagen då jag tog mitt körkort tog jag en roadtrip tillsammans med min syster några timmar efter uppkörningen var genomförd. Det var en grym känsla av välbehag och frihet när jag satte mig med ett helt eget ansvar bakom ratten. Min syster skrattade när jag kom och hämtade upp henne på Drottning gatan. Hon tyckte det såg ut som om jag hade snott bilen.:-) Roadtripen gick först till Bankeryd och till kusin Jenny och mitt kusinbarn Iris. Mormor var också där på besök och Jenny bjöd på kaffe och söta lilla Iris bjöd på många glada skratt. Hon är så go den ungen!Alltid glad och en liten vilde. Efter fikat begav vi av oss i bilen mot Kaxholmen och familjen Svahn. Kanske var det inte var det inte helt lämpligt väder att ta sig sin första tur i. Mörker, regn och blåst och på radion rapporterade de om stormvarning. Det var längesedan jag var så koncentrerad. Min syster satt med ett illamående och magkatarr jämte mig, lika koncentrerad hon :-)

Fick ett gott skratt häromdagen av min kära far som berättade nostalgiskt om hur det var när han körde upp på alá 70-tal. Han hade i panik insett att han hade helt fel skor på sig den dagen...han hade haft på sig plåtåskor.(sjukt skrattretande att se detta framför sig)Platådojjor med 15 cm klack..Han hade fastnat ett tillfälle mellan koppling och broms..och trodde då att det hade varit kört. Uppkörningen hade bestått i att enbart köra några varv runt,som pappa uttryckte det ,en korvmojj som hette "Fyrkanten". ..
Det roliga är också att denna kiosken låg där Filmstaden ligger nu...det enda som fanns där
då:-)..hahah en korvkiosk...Uppkörningar var visst mycket tuffa på den tiden...
Här en låt tillägnad min kära pappa som alltid lyckas med det mesta...(hans favoband)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar