måndag 16 november 2009

Jönköpings relaterat

VAD HÄNDER I JÖNET?

Läste som vanligt nyheterna i morse på Jnytt och upptäckte bandet Brothers of end
som bland annat bestod av Cardigans medlemmarna Bengt och Lasse.

Vad händer nuförtiden i denna stad då?.Ja inte vet jag, knappt i alla fall .Mitt sociala liv har kommit lite i skymundan på sistonde. Som student(nu då föredetta) hade man mer koll på staden och dennes fester och arrangemang. På sommaren brukar dock min koll öka,framför allt på musikfronten, då har man i alla fall relativt bra koll på konserterna som anordnas. Huskvarna Folketspark är verkligen något Jönköping ska ta vara på!! Och som de faktiskt har börjat göra mer och mer nu tycker jag. Det är ett grymt ställe att ha konserter på ! Spelningarna blir mer intimaoch lokalerna och ofta folket har en härlig känsla över sig.
Att de även har en mysig pub och fina pub-uteserveringar på sommaren gör inte stället sämre.

Stads-kollen har alltså fallerat kraftigt på sistone. Min dålig ekonomi
spelar också in och därför har jag blivit tvungen att hålla mig i från stan och dess shopping mm. Har dockvandrat ner några gånger på stan i armkrock med en gamal dam när jag jobbat i hemtjänsten. Damen är trevlig och rolig och som jag har fått en fin kontakt med. När hon får sin promenad brukar vi göra dom lite extra roliga. Tiden är knapp men vi försöker att hinna sticka ner på stan och uträtta lite ärenden åt henne. Sist blev det att köpa badskum, blommor och goda ostar. Upptäckte på en av dessa promenader en annan sida av Kapp Ahl (!)när jag var nere på stan sist. De har renoverat butiken och den har blivt avsevärt mycket snyggare och fräschare än sist. De har även fått in en mycket snygg Vintagekollektion!(Bilderna längst ner).
Men att konstatera staden behöver fler affärer!!

På Facebook finns det en grupp som jag är medlemm i som heter
Jönköping-"Vi vet när det händer". Gruppen har ca 2200 medlemmar.
Tycker dock inte det skrivis nåt där som är av god information, eller så är det för att det aldrig händer nåt i stan. Som info om bloggen står det i slutet att "Jönköping är staden som aldrig sover"...hum allt stänger klockan 02.00. Men visst staden har växt och studenter från hela Sverige och världen vimlar nu runt i stan. Jag tror/vet att det händer roliga saker, evenemang i mellanåt i Jönköping..men man får leta...ganska kraftigt.
I år kommer bland annat Magnus Betnér, Deep Purple,Winnerbäck, Carolas, Jonas Gardell, Big Comedy, Ane Brun ochTom Jones(!)mf till Jönet. Salig torftig blandning. Och konserter jag fick uppleva i år 2009 som hölls i Jönköping var Bob Dylan &A Camp. Dylan.
Snart kommer de hemska och överkäcka julkonserter till Kinnarps arena. Säkert med artister som Zelmerlöw, Sara Daen Finer, Perelli och annan skit. Sen har vi ju banden som alltid verkar återkomma till Jönköping, som om det inte finns några andra som tar i mot dem.Som exempelvis trumvispande bandet Bo Kaspers orkester och Tomas Andersson Wij.Sistnämnda har jag iförs sig gått på en gång när han spelade i Kristinekyrkan en kväll för några år sedan.

Gott mos! Nu ska jag plugga vidare körkortsteorin...gaaa








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar